Remont: Dzień 15

Czasem na lekcjach niemieckiego pojawia się nagle dziwna bariera językowa.

Dzieje się to na przykład wtedy, gdy ktoś użyje słowa….. przyimek.
Albo imiesłów. Brrr….
Orzecznik – o zgrozo!

Znacie moje zdanie. Upieram się przy tym, że znajomość pojęć gramatycznych ułatwia naukę. A niejednokrotnie również – w związku z powyższym – komunikację 😉

Dlatego na dziś: kolorowanka gramatyczna. Wybierzcie jeden z rysunków – są związane z poziomami, ostrożnie! (Po prawej stronie jest najtrudniej.) Waszym zadaniem będzie pomalować wybrane zwierzątko farbami z puszek oznaczonych: rzeczownik, czasownik itd.

W ramach relacji z zadania napiszcie w komentarzach, jaki poziom wybraliście i, oczywiście, jak Wam poszło 🙂 Jedno z wiader nazywa się „Überprüfen“ = Sprawdź!

To tyle na dziś!

Dieser Beitrag wurde unter Allgemein, Grammatik? Keine Panik!, Online lernen abgelegt und mit verschlagwortet. Setze ein Lesezeichen auf den Permalink.

11 Antworten zu Remont: Dzień 15

  1. Klaudia R. schreibt:

    Kiedy ja skónczyłam pokazało się takie zdanie: Ein blindes Huhn findet auch mal ein Korn.
    Do końca nie rozumiem o co w tym chodzi. :/

    • deutschinalo schreibt:

      A który obrazek wybrałaś?
      TO niemiecki odpowiednik przysłowia: „Trafiło się ślepej kurze ziarno.“ Dosłownie: „nawet ślepa kura znajdzie czasem ziarno“.
      Może to przysłowie to nagroda za poprawne rozwiązanie? 🙂 U mnie coś przestało chodzić, więc nie sprawdzę się 😦

  2. Zuzek schreibt:

    super! pokolorowalam trzy zwierzatka, rybke, motylka i zolwia… szkoda, ze nie ma kota!!!

  3. Zuzek schreibt:

    dzis wlasnie dokonczylam prace domowa na jutro rano `pech i szczescie` 🙂
    te 14 zadan tez zrobie:)
    ps. moj kot tez chce sie uczyc niemieckiego.. caly czas wali glowa w monitor 🙂

  4. MagdaD schreibt:

    Mi też się pojawiło to przysłowie… fakt faktem niby zwykła kolorowanka, a trochę czasu pochłania… PS. wybrałam rybkę 🙂

  5. Paulina S schreibt:

    Pokolorowałam żółwika i motylka. na rybkę przyjdzie jeszcze czas, ale to już chyba nie to tej porze :D. przyjemne zadanie jak nie można zasnąć. Oczywiści przysłowie i u mnie się pojawiło.

Kommentar verfassen

